Hej, Zmierzchofani.
Dzisiaj kolejna część cyklu o wilkołakach.
Dowiecie się kiedy wilkołak może zabić drugiego wilkołaka i jaką pozycję w plemieniu zajmuję wilk Alfa.
Miłego czytania!
STYL ŻYCIA I ZACHOWANIE
Struktura plemienna:
Quileuci
żyją w grupie w rezerwacie Lu Push. Na czele plemienia stoi starszyzna. W skład
plemienia wchodzą wszyscy, których przodkowie również należeli do plemienia
Quileutów. Wataha jest podgrupą w plemieniu; każdy jej członek jest
jednocześnie członkiem plemienia, ale większość członków plemienia do niej nie
należy. Co więcej, większość członków plemienia nie jest świadoma istnienia
wilkołaków. Tylko starszyzna oraz sfora znają sekret. Rada starszych ściśle
współpracuje z watahą, ale za członków sfory uznaje się tylko tych, którzy
posiedli zdolności przeobrażania. Przywódca sfory jest znany jako Alfa. Rola
wilka Alfa jest dziedziczna; najstarszy potomek wilka Alfa ma prawo stać się kolejnym
przywódcą watahy. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie zechce zająć należnej mu
pozycji w sforze, tytuł przywódcy może przejść albo na kolejnego najbliższego
krewnego poprzedniego wilka Alfy, albo na kolejnego najstarszego członka sfory.
W takiej sytuacji każdy członek watahy musi zdecydować, czy poprze nowego
kandydata na wilka Alfa. Jeśli nowy wilk Alfa uzyska poparcie, może przejąć
kontrolę nad sforą i żadnemu z jej członków nie wolno się sprzeciwiać jego
rozkazom. Zgodnie z tradycją plemienną wilk Alfa jest nie tylko przywódcą
sfory, lecz również wodzem całego plemienia. Jako że obecnie plemieniem rządzi
rada starszych, Alfa zajmuje pierwszorzędną pozycję wśród starszyzny, mimo
młodego wieku.
Jednym
z czynników decydujących o tym, którzy członkowie plemienia przeobrażają się w
wilkołaki, jest liczba wampirów w okolicy. W historii Quileutów wataha liczyła
zaledwie trzy wilki. Ponieważ większość wampirów podróżuje samotnie lub w
parach, nigdy nie trzeba było więcej niż trzech wilkołaków, by chronić terytorium
Quileutów. Odkąd jednak w pobliżu osiedliła się większa grupa wampirów, w
wilkołaki przemieniają się nie tylko ci członkowie plemienia, których z
poprzednią sforą łączą silne więzy krwi. Każdy członek plemienia w jakikolwiek
sposób spokrewniony z wilkami z poprzedniej watahy ma szansę dołączyć do sfory.
Gdy do istniejącej grupy wampirów dochodzą nowe, w wilkołaków nabierają
znaczenia nawet słabsze więzy krwi.
Niedawno
w wyniku zwiększenia populacji wilkołaków z plemienia Quileutów i związanych z
tym napięć sfora rozdzieliła się na dwie grupy. Po raz pierwszy w historii
Quileutów istnieją teraz dwa wilki Alfa, a każdy z nich przewodzi własnej
sforze. W dwóch watahach jest łącznie siedemnaście
wilków.
Hierarchia:
Wataha
ma dość skomplikowaną strukturę, która pomaga wilkołakom skutecznie się
zorganizować w każdej sytuacji. Absolutna władza, jaka dzierży przywódca sfory,
sprawia, że w walce wilkołaki nie mają sobie równych, a jeśli coś się przytrafi
wilkowi Alfa, nie ma problemu, co robić dalej. Sfora ani na chwilę nie traci
skuteczności.
Każdy
wilk Alfa ma swojego zza stępce – drugiego basiora watahy – który w razie
potrzeby natychmiast przejmuje kontrolę. Następny w kolejności jest trzeci
wilk, który przejmuje dowództwo, jeśli, dwa pierwsze nie są w stanie tego
zrobić.
W
licznej sforze drugi i trzeci wilk maja swoich zastępców i tak dalej, aby każdy
członek sfory wiedział, kto przejmuje po nim obowiązki w razie wypadku. W dużej
sforze podczas walki wilki dzielą się na grupy po trzy.
Wpojenie:
Niektóre
wilkołaki doświadczają w swoim życiu więzi zwanej wpojeniem – polega ono na
tym, że bezwarunkowo przywiązuje się do człowieka płci przeciwnej. Istnieje
kilka teorii wyjaśniających wpojenie. Jedni wierzą, że wpojenie gwarantuje
przekazanie genów wilkołaka; inni są zdania, że ma na celu stworzenie
większych, silniejszych wilków w kolejnym pokoleniu. Same wilkołaki nie maja
pojęcia, dlaczego tak się właśnie dzieje.
Wpojenie
występuje dopiero po pierwszej przemianie w wilkołaka. Może się przydarzyć
każdemu, bez względu na wcześniejsze zaangażowanie uczuciowe. Dochodzi do niego
już podczas pierwszego spotkania wilkołaka z człowiekiem, którego ma sobie
wpoić; jeśli wilkołak nie zareaguje na
człowieka przy pierwszym spotkaniu po przeminie, to znaczy, że już nigdy nie
wpoi sobie akurat tej osoby Jeśli jednak kogoś sobie wpoi , to już nie ma
odwrotu. Od pierwszej chwili, kiedy wilkołak ujrzy osobę, którą ma sobie wpoić,
robi wszystko, żeby sprawić jej przyjemność i chronić ją. Wszelkie zobowiązania
staja się mniej ważne, nawet te wobec sfory.
Relacja
między wilkołakiem a człowiekiem, z którym łączy go wpojenie, polega na
całkowitej akceptacji i wsparciu ze strony wilkołaka. Nie liczy się wiek ani
warunki życiowe wpojonej osoby – wilkołak automatycznie staje się tym, czego
chce i potrzebuje wpojona mu osoba. Nie ma przy tym znaczenia jego wolna wola.
Jeśli wpojony człowiek jest bardzo młody, wilkołak darzy go platonicznym
uczuciem i staje się jego towarzyszem zabaw i obrońcą. W miarę jak osoba ta
rośnie i dojrzewa, wilkołak instynktownie dopasowuje swoją rolę do
zmieniających się potrzeb.
Żadnemu
wilkołakowi nie można zabić osoby, którą wpoił sobie inny wilkołak. Takie
działanie byłoby szkodliwe nie tylko dla wilkołaka dotkniętego stratą, lecz
również dla całej watahy. Z uwagi na telepatyczną komunikację między wilkołakami
każdy członek sfory odczuwałby ból wilkołaka, który utracił wpojoną osobę.
Nawet gdyby śmierć tego człowieka nastąpiła w wyniku wypadku, oba wilkołaki
bezpośrednio zaangażowane w sprawę walczyłyby ze sobą na śmierć i życie.
Rosalie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz